Općina Mali Bukovec je točno pred dvije godine dobila Odluku o prihvatljivosti projekta Rekonstrukcija traktorskog puta u šumsku cestu „Put u Križančiji“ za projekt koji je prijavila na Program ruralnog razvoja – mjeru M04, tip 4.3.3.– Ulaganje u šumsku infrastrukturu. Uređen je kilometar šumske ceste kroz šumu Križančija.
Načelnik Darko Marković ističe da je uređenje ove šumske ceste realizirano s 95 posto europskih sredstava.
– Ovo je mjera kojom se jedinica lokalne samouprave i privatna udruženja šumoposjednika mogu prijaviti na obnovu zapuštenih šumskih puteva, koje u stopostotnom iznosu financira Europska unija kroz Program ruralnog razvoja, tip operacije 4.3.3. Općina Mali Bukovec prijavila se na području šume Križančija. Šuma ima površinu oko 650 hektara i praktički je najveća šuma u gornjoj Podravini. Obzirom da smo već u pretpristupnom razdoblju kao jedinica lokalne samouprave obnovili gotovo 3 km dug put kroz šumu Križančiju, ovaj dodatan kilometar je zapravo jako pomogao ne samo nama kao općini, nego i privatnim šumoposjednicima koji sada imaju vrlo lagan pristup svojoj šumi. Taj put je dosad bio potpuno neprohodan, dok je od nedavno prometnica na razini nerazvrstane makadamske ceste – kaže Marković.
Vrijednost investicije sa svom projektnom dokumentacijom i općim troškovima je 740 tisuća kuna od kojih je potpora iz EU fondova 700 tisuća kuna. Izvođač radova je bio iz Krapinsko-zagorske županije, Obrt za prijevoz i rad građevinskim strojevima “Hlupić“ iz Pregrade.
Načelnik Marković naglašava problem obnove cestovne infrastrukture na području općine, odnosno županijskih i lokalnih cesta europskim sredstvima.
– Kao županijski vijećnik već tri i pol godine upozoravam da je veliki propust Ministarstava i nadležnih Agencija koje rade na programiranju mjera ruralnog razvoja i pisanju pravilnika kojim se potiču, sufinanciraju, odnosno financiraju projekti iz područja cestogradnje. Netko je zaboravio da su u ruralnim sredinama, pogotovo rubnim sredinama kao što je Općina Mali Bukovec, sve ili većina cesta kroz rubna naselja – lokalne ili županijske. U pravilnicima za provođenje mjera ruralnog razvoja je to zaboravljeno. Mi praktički nismo mogli niti u jednom naselju aplicirati na mjeru 7.2.2. ruralnog razvoja za pomoć u cestogradnji. Već tri i pol godine apeliram na Županijsku upravu za ceste, Županiju i na Javnu ustanovu za regionalni razvoj Varaždinske županije da svojim utjecajem to promijene te da se u budućem programskom razdoblju, u kojem su, kako čujemo, osigurane milijarde, mogu barem modernizirati i lokalne te županijske ceste, a ne samo nerazvrstane. Inače, Općina Mali Bukovec ima jako malo nerazvrstanih cesta u građevinskim područjima pojedinih naselja. Sve što smo mogli aplicirati, aplicirali smo izvan granica građevinskog područja. Ljudi su zadovoljni što im možemo poljske puteve i šumske ceste tako dobro rekonstruirani i obnoviti, no nesretni su što to ne možemo napraviti unutar naselja. To je zapravo jako jako veliki problem u Republici Hrvatskoj koji će, nadam se, u nadolazećem programskom razdoblju na zadovoljstvo svih ruralnih JLS-ova biti riješen – zaključuje načelnik Općine Mali Bukovec.